sobota, 5 czerwca 2010

Koniaków. ;)

A oto ostatnia relacja związana z kampanią "Śląskie- Pozytywna Energia". Jak widać czego jak czego, ale pozytywnej energii u mnie nie brakuje. Oto Kokarda w wersji ruszającej się i gadającej (i powiedzmy że 'grającej'). Wszelkie usterki proszę wybaczyć- małe problemy ze sprzętem. ;)

A teraz, krótko powiem o tym, czego nie widzicie. Przemiłą panią Zuzannę Gwarek spotkałam w Izbie Pamięci Marii Gwarek, czyli Muzeum Koronki. Warto odwiedzić to miejsce żeby poznać historię koronek w Koniakowie, pooglądać przepiękne dzieła, czy kupić sobie coś na pamiątkę. Ja nie mogłam oczywiście odmówić sobie kolczyków (takie cudeńka tylko za 10 zł!). W Muzeum nie znajdziecie jednak koniakowskich stringów, to miejsce w którym rządzi raczej tradycyjne podejście w kwestii koronek. ;) Aby zwiedzić to miejsce, należy wcześniej zadzwonić. Następnie wybrałam się do Chaty na Szańcach prowadzonej przez Tadeusza Rudzkiego, bardzo przemiłego pana, który próbował nauczyć mnie jak posługiwać się kołowrotkiem. Oprócz tego można obejrzeć rzeźby, malarstwo i oczywiście kupić pamiątki (w tym słynne koniakowskie stringi).

Warto także zajrzeć do Góralskiego Sklepu- raj dla miłośników folkloru. Nie potrafiłam zdecydować się co mi się bardziej podoba- kolczyki, bransoletki, naszyjniki... A na koniec najlepiej przekąsić oscypka! :)



PS- Mam na sobie bluzę z Zary, tak w ramach szafiarstwa. ;)
PS 2- A z Koniakowa bardzo blisko jest do najwspanialszej chatki studenckiej na świecie- na Pietraszonce. Huśtawka przy kominku, herbata z cynamonem, cudowne chwile przy dźwięku gitary i tamburyna, granie w scrabble przez pół nocy, polecam! :) Tutaj można zobaczyć kiedy jest czynna.

4 komentarze:

  1. jaki inny Śląsk pokazujesz... Taniec, kirkuty, koronki - przesliczne, a twój popis muzyczny - super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Drogi anonimowy autorze. jaki inny! Śląsk to nie beton i kominy! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A dlaczego Kokarda nie występuje w koronkach?Przydałaby sie promocja koniakowskich koronek wśród szafiarek, w końcu na H&M, Zarze itp, itd świat się nie kończy!

    OdpowiedzUsuń